El Farcell de la postguerra. Quan la gana aguditza l'enginy

Exposició temporal

Del 26 de gener al 21 de març de 2021

Quan la gana aguditza l'enginy”, una mostra que ens explica com es va alimentar la població des de la fi de la Guerra Civil fins a la fi de l’autarquia, l’any 1951, i que vol retre un homenatge a totes aquelles famílies que van viure una de les etapes més dures i llargues del nostre país, quan l’enginy va ser, en moltes ocasions, un recurs per poder sobreviure. La mostra està dividida en deu àmbits on hi són presents l’Auxili Social, les cartilles de racionament, l’estraperlo, el problema de la salut, l’economia domèstica o els receptaris de subsistència, entre d’altres.

Els tres anys de guerra havien deixat una economia totalment desorganitzada; una vegada acabada la guerra comença un període de recuperació aprofitant les possibilitats que donava una mà d’obra extremadament barata i sense cap possibilitat de protestar per les miserables condicions de vida i treball. Amb aquestes condicions precàries hi havia molta gent que no tenia accés als aliments que proporcionava l’estraperlo, el comerç il·legal que abastava de productes el mercat negre. Mentre els preus oficials corresponien als cupons adjudicats a les famílies i que eren insuficients, es podien comprar majors quantitats i altres productes de manera il·legal.

L’exposició està produïda pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el Museu d'Història de Catalunya i la Fundació Antiga Caixa de Sabadell 1859.

Visita a l’exposició “El farcell de la postguerra”,

Gravat per BADALONA TRES60 - Programa de Badalona Comunicació

Prepara la visita a l'exposició

Plaça de Pau Casals, s/n, 08922 Santa Coloma de Gramenet
Apartat de correus 62, 08921 Santa Coloma de Gramenet

Telèfon: 93 385 71 42

Correu electrònic: museutorreballdovina@gramenet.cat

De dimarts a dissabte, de 18 a 20.30 h

Dissabtes, diumenges i festius, d’11 a 14 h

El Museu estarà tancat els dies:

24, 25, 26, 27, 28 i 31 de desembre de 2020.

1, 4, 5 i 6 de gener de 2021.

Entrada gratuïta

Autobusos: B14, B15, B18, B20, B80, B81, B84, M19, M27, M28, M30, N6, N8, V33
Metro: L1 estació Santa Coloma; L9 estació Can Peixauet

Aparcament