La vaixella dels senyors de la torre

Exposició temporal

Fins al 31 de desembre de 2020

Les excavacions del Molí d’en Ribé de l’any 2009 van lliurar un important conjunt de peces, de vaixella de taula i d’atuells de cuina, datat entre finals del segle XVI i el tercer quart del segle XVII. Aquesta vaixella pertanyia als senyors de la Torre Balldovina d’aquell moment, els Riber, família que la va tenir en propietat durant els segles XVII i XVIII i d’on prové el nom del molí.

L'exposició  mostra una selecció de les més de 600 peces de vaixella i terrissa de taula de producció catalana, a més de tota una gran varietat d’atuells de cuina: plats de diferents diàmetres, escudelles, escalfetes, tupins, gerres, olles, cassoles, greixoneres, tapadores... Es tracta d’un conjunt molt interessant tant per l’heterogeneïtat de formes com pel volum de peces recuperades que són a més molt homogènies cronològicament.