Museu Torre Balldovina

L'estiueig dels Sagarra: espectacle i vídeo

30/10/26, 19.30 h

Espectacle "Festa d'estiuejants"

El proper divendres 30 d’octubre (19.30 h) tindrà lloc al Museu Torre Balldovina l’espectacle "La família Segarra i l'estiueig de la burgesia barcelonina”. De la mà de la Cia. La Colmena-Teatre, coneixerem l'estiueig de la família Sagarra a la Torre Balldovina ara fa 125 anys, acompanyats dels personatges que hi vivien quan era la Torre Sagarra.

Vídeo "La família Sagarra i l'estiueig de la burgesia barcelonina"

L'espectacle està inspirat en un dels Escenaris de la Història, "La família Sagarra i l'estiueig de la burgesia barcelonina", i del qual es presentarà el vídeo que l'acompanya, en el qual, guiats pel masover de la finca, Llorenç Serra, i amb imatges del poble, retornarem a la Santa Coloma quan era una vila d’estiueig.

Els Escenaris de la Història és un projecte de divulgació cultural que té per objectiu explicar la història de Catalunya a través dels museus i monuments que componen la Xarxa de Museus d'Història i Monuments de Catalunya, de la qual el Museu Torre Balldovina en forma part. A Santa Coloma, l’escenari escollit és la Torre Balldovina, on hi va estiuejar la família Sagarra entre els segles XIX i XX. A través de la recreació teatralitzada a càrrec del Teatre La Colmena coneixerem “La família Sagarra i l’estiueig de la burgesia barcelonina”, l’anomenat estiueig clàssic, que durava de dos a tres mesos i era practicat per les classes benestants.

El nombre més gran de colònies d’estiueig, ja fossin de mar o de muntanya, es concentraven en un radi no superior a 50 km de la ciutat de Barcelona, com és el cas de Santa Coloma. La relativa proximitat de la gran ciutat, l’atractiu de l’entorn geogràfic, l’ambient rural i el bon clima feren de Santa Coloma, ja a les acaballes del segle XIX, un bon lloc per passar-hi l’estiu.

Activitat gratuïta, places limitades. Cal reserva prèvia a: museutorreballdovina@gramenet.cat; tel. 933 857 142