Museu Torre Balldovina

Dia Internacional dels Museus

El Museu Torre Balldovina et convida a participar en diverses activitats, totes gratuïtes, en una ocasió única per gaudir del Museu d’una manera especial.

Estrena de la VISITA VIRTUAL al Museu Torre Balldovina

El 18 de maig el Museu estrena una visita virtual a la seva exposició permanent. Es tracta d'un recorregut virtual amb imatges equirectagulars de 360° en alta resolució per les sales del Museu que incorporen recursos d'àudio, imatges i textos per donar informació de les sales i de les peces més destacades del Museu.  La visita, que té un disseny responsiu per poder visualitzar-la també en els navegadors de mòbils i tauletes, permet captar cada racó del Museu, triar l’idioma (català o castellà) i crear a cada visitant el seu propi recorregut, el qual es du a terme a través de les icones que es troben a les sales -i que permeten desplaçar-se per aquestes- o bé través d'un menú desplegable.

“Donem la benvinguda a la gent gran”

El Museu convida la gent gran a celebrar el DIM, retornant als museus i rebent-los com cal, d’una forma especial: amb la visita teatralitzada al Museu en què el Sr. Ferran de Sagarra els recordarà com era la Santa Coloma d’abans.

Horaris: 10 h, 11 h

Durada: 30 minuts

Activitat adreçada a l’Envelliment Actiu

Visita teatralitzada "El senyor Sagarra et convida a la Torre Balldovina"

El senyor Ferran de Sagarra, amo de la Torre Balldovina ara fa 100 anys, us ensenyarà casa seva i us farà reviure el descobriment del poblat ibèric Puig Castellar -situat en uns terrenys de la seva propietat- i les seves estades a Santa Coloma durant l'estiu.

Horaris: 18 h, 19 h

Durada: 35-40 minuts

Places limitades, amb reserva prèvia al Museu (museutorreballdovina@gramenet.cat o tel. 93 385 71 42)

Visita lliure a l’exposició "Joan Vicente Castells. L'home de la cartera", amb la presència dels comissaris Roser Vicente i Joan Devis

En el marc dels actes per commemorar el primer centenari del naixement de Joan Vicente Castells (1921-2010), el Museu presenta una exposició per recuperar la seva figura i donar a conèixer la seva tasca cultural dins i fora de la ciutat.

Espai: Sala d’exposicions temporals

Horari: 18 a 21 h

Entrada esglaonada fins a cobrir el 50% de l'aforament, respectant sempre les distàncies de seguretat

El Dia Internacional dels Museus

El Dia Internacional dels Museus se celebra cada 18 de maig des de l'any 1977. Un dia a l'any on els museus són els veritables protagonistes obrint les seves portes i oferint una atractiva oferta d'activitats per sensibilitzar els visitants de la seva importància en el desenvolupament de la societat.

El Dia Internacional dels Museus és un esdeveniment organitzat pel Consell Internacional de Museus (ICOM) que té per objectiu conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en la societat. Cada any, l'organització tria un tema específic per a la celebració. Per l'edició 2020, l'esdeveniment gira al voltant del tema "El futur dels museus: recuperar i reimaginar".

L'esdeveniment més popular d'aquest dia és la jornada de portes obertes que els museus ofereixen a la ciutadania. Molts d'ells ofereixen, a més, altres activitats especials com recreacions històriques, conferències, visites guiades, concerts i tallers.

Més informació: